::SALAM PMUKM::

Pada 13 Mei 2010 (Khamis), pihak pmukm telah mengadakan satu lawatan ke Pusat Perkembangan Pelajar (PPP),UKM. Antara MPP yang hadir adalah Saudara Mohd Hamzah Zainul Abidin, Saudara Mohd Kamal Ali, Saudara Daniel Wa Wai How, Saudara Alvin Yap Chee Wah, Saudari Nurul Hartini Abdul Hamid, Saudari Siti Nur Hana Yahaya, Saudara Wong Chin Ho,Saudara Yudha Putra dan Saudari Lim Yee Wen. Manakala pegawai yang terlibat sepenuhnya dalam lawatan ini ialah Pengarah PPP iaitu Prof, Madya Dr. Kadderi Mad Desa serta beberapa kakitangan PPP yang lain.

Antara isu yang dikupas oleh Pengarah PPP mengenai SPKG versi baharu iaitu, Sistem Pengiktirafan Kompetensi Generik yang dahulunya lebih dikenali Sistem Penilaian Kompetensi Generik. Selain itu juga Prof Kadderi turut menerangkan fungsi PPP sebagai tempat memohon kelulusa program dan tempat memohon bantuan kewangan untuk menguruskan program. PPP juga berperanan sebagai pemantau kepada setiap aktiviti dan program berpersatuan pelajar UKM.

Lawatan ini berakhir dengan berharap agar lawatan dan perbincangan seperti ini berterusan agar segala masalah dan kesulitan yang dihadapi oleh mahasiswa berkaitan bidang kuasa PPP dapat diselesaikan melalui pelaksanaan yang berkesan.

0 Response for the "LAWATAN KERJA KE PUSAT PERKEMBANGAN PELAJAR (PPP)"

Post a Comment